Skip to main content
Izvēlētās birkas:

Pazust redzamam 2020.12.01.

Autors: Kurzemes Radio

Gads: 2020

Viltus vai reāli video?

Pieci.lv radio balsis Karmena Stepanova un Aleksis Vilciņš piedalās spēlē “Ticu – Neticu” un mēģina atšķirt viltus sociālo mediju video no patiesiem. Skaties, kā viņiem veiksies – vai tas izdosies? 3.epizode.

Tēma: Sociālie mediji

Autors: Baltijas Mediju izcilības centrs

Gads: 2019

Ekrānmediji kā reālu attiecību aizvietotāji bērnībā

UDHS apvienības ģenerālsekretārs, Starptautiskās sociālo darbinieku federācijas reprezents ANO, filozofijas doktors Paskāls Rudins,  izvērtējot plašu materiālu par audiovizuālo mediju ietekmi uz augoša cilvēka psihi, nonāk pie secinājuma, ka agrīna vecuma bērna piesaiste elektroniskajiem medijiem apdraud viņa spējas vēlāk veiksmīgi strādāt ar jaunajām tehnoloģijām. Ja agrā bērnībā nav dota iespēja sevi daudzveidīgi iepazīt reālā dzīvē, tiek traucēta normāla smadzeņu attīstība. Bērns pēc iespējas ilgāk ir jāattur no virtuālās pasaules, lai kā pieaugušais dzīvē varētu veiksmīgi tikt galā ar visiem izaicinājumiem. Referāts pieejams arī oriģinālvalodā.

Tēma: Kritiska attieksme pret ekrānmediju lietošanu bērnībā

Autors: Paskāls Rudins

Gads: 2019

Projekts #BaltiMeli

Viltus ziņas ir informācija, kurā patiesība mijas ar meliem un kas visā pasaulē izplatās vēja ātrumā – tādējādi kaitējot privātpersonām, sabiedrībā plaši pazīstamiem cilvēkiem, uzņēmumiem un institūcijām. Tikai tad, ja saprotam, kā viltus ziņas un valodas manipulācijas darbojas, varam efektīvi stāties tām pretī. Mūsu dosjē tiek pētīts šis fenomens un sniegti praktiski padomi, kā lasot netikt apmānītam.

Tēma: Viltus ziņas

Autors: Gētes institūts Rīgā

Gads: 2019

Izdevums “Ceļojums medijpratībā. Idejas nodarbībām ar bērniem bibliotēkās”

Izdevums “Ceļojums medijpratībā. Idejas nodarbībām ar bērniem bibliotēkās” veidots kā metodiskais materiāls bibliotekāriem, skolotājiem, vecākiem un visiem tiem, kuri ir ieinteresēti ar grāmatas starpniecību attīstīt un pilnveidot kritiskās domāšanas, satura izvērtēšanas, atstāstīšanas un jautāšanas prasmes.

Izdevuma pirmajā daļā raksturota medijpratība, apskatītas bilžu grāmatu, skaļās lasīšanas un atstāstīšanas metodikas izmantošanas iespējas medijpratības nodarbībām ar pirmsskolas, sākumskolas vai pamatskolas vecuma bērniem. Otrajā daļā doti sešu nodarbību scenāriju piemēri, sākot no grāmatas sastāvdaļu iepazīšanas un beidzot ar faktu atšķiršanu no viedokļiem. Pielikumos apkopotas shēmas un attēli, kas praktiski izmantojami nodarbībās.

Izdevums tapis ar Kultūras ministrijas, Latvijas Bērnu un jaunatnes literatūras padomes un LNB atbalstu.

Tēma: Bērniem

Autors: Aiga Grēniņa, Latvijas Nacionālā bibliotēka

Gads: 2017