Pazust redzamam 2021.09.14.
Autors: Kurzemes Radio
Gads: 2021
Krustvārdu mīkla medijpratības un informācijpratības terminoloģijas iepazīšanai. Autors: Laura Ardava-Āboliņa, LU docente, UNESCO Medijpratības un informācijpratības katedras Latvijas Universitātē priekšsēdētāja.
Tēma: Krustvārdu mīkla
Autors: Laura Ardava-Āboliņa
Gads: 2021
Ikviens no mums ir ne tikai mediju lietotājs, bet arī to satura veidotājs. Dezinformāciju mūsdienās var izplatīt pat ar īsāko ierakstu vai vienas bildes publicēšanu kādā no sociālajiem tīkliem. Šajā testā piedāvājam tev iejusties žurnālista lomā. Pārbaudi, cik labi spēj atlasīt uzticamu un kvalitatīvu informāciju pirms nodot to tālāk plašākai auditorijai.
Tēma: Dezinformācija
Autors: Baltijas Mediju izcilības centrs
Gads: 2020
Dzirdot vārdu medijpratība, daudziem pirmā asociācija ir – viltus ziņas. Taču pasaulē reti kas ir balts vai melns. Uzmanības piesaistīšanai un vēlamā vēstījuma nodošanai tiek izmantoti visdažādākie paņēmieni – skandalozi virsraksti pie it kā patiesām ziņām, neatbilstoši video un tendenciozi atlasītas bildes, pārspīlējumi un baumu izplatīšana, nepamatoti izceltas detaļas vai, gluži otrādi, apzināti noklusēti fakti. Ziņas par neuzticamām padara gan paviršība, gan apzināta rīcība. Ar sociālo tīklu un citu mediju palīdzību var viegli iebiedēt, izsmiet, sēt naidu, vairot stereotipus, popularizēt pseidozinātni, slēpti reklamēt un citādi maldināt.
Tēma: Dezinformācija
Autors: Baltijas Mediju izcilības centrs
Gads: 2020
To, cik ticama ir ziņa vai jebkurš cits mediju vēstījums, nosaka izmantotie avoti jeb tas, no kurienes nāk informācija. Nekritiski izvēloties avotus, ar informāciju viegli maldināt, dezinformēt vai iebiedēt. Testa uzdevums ir noskaidrot, vai tu spēj noteikt informācijas avotus un novērtēt, cik uzticami un nozīmīgi tie ir.
Tēma: Dezinformācija
Autors: Baltijas Mediju izcilības centrs
Gads: 2020
Vai visa informācija, ko dzirdam, redzam vai izlasām, ir uzticama? Diemžēl nē. Informācija ir ierocis, kas var tikt izmantota gan cīņā par cilvēku makiem (par ko tērēsim naudu), gan par cilvēku prātiem, vēloties ietekmēt mūsu domas, uzskatus, vērtības un rīcību.
Tēma: Dezinformācija
Autors: Kultūras ministrija
Gads: 2020