MĀCĪBU MODUĻI 14- 17 g.v
Mācību moduļi ir saturiski veidoti astoņu nozīmīgu medijpratības un digitālās pratības tēmu izpratnes veicināšanai. Tēmu apguves secību varat izvēlēties, atbilstoši plānotajam mācību saturam un sasniedzamajiem rezultātiem. Katrs modulis ietver:
- izziņas informāciju un ierosmi tēmas nozīmības apziņai, iepazīšanos ar svarīgiem jēdzieniem un faktiem (viens ekrāns);
- tēzes sarunai klasē, aktualizējot skolēnu esošās zināšanas un pieredzi tēmā (viens ekrāns);
- apgalvojumu ar trim komentāriem. Izvēloties saviem uzskatiem un attieksmei atbilstošāko komentāru, automātiski tiek ģenerēta atšķirīga aprakstītās situācijas notikumu gaita (viens ekrāns);
- pēc komentāra izvēles ģenerētu vienu situatīvu tekstu, kas apraksta moduļa tēmai atbilstošu problēmsituāciju (atšķirīgs ekrānu skaits katram modulim). Divas pārējās situācijas skolēns varēs iepazīt vēlāk;
- 10 faktorus, kas ietekmē konkrētās situācijas notikumu gaitu un rezultātu. Skolēnu uzdevums ir sarindot dotos faktorus svarīguma secībā (viens ekrāns);
- trīs salīdzināmus situatīvus tekstus ar atšķirīgām situācijas notikuma gaitām un rezultātiem (atšķirīgs ekrānu skaits katram modulim);
- spēli ar 10 tēmai nozīmīgiem jēdzieniem izpratnes nostiprināšanai (desmit ekrāni);
- uzdevumu, kurā no teikumu daļām ir jāizveido astoņi teikumi (viens ekrāns);
- zināšanu pārbaudes testu ar trim atbilžu variantiem katram jautājumam (10 ekrāni).
SVARĪGI!
- Modulī nevar izvēlēties vienu atsevišķu ekrānu vai uzdevumu, visi uzdevumi ir jāveic secīgi.
- Vidējais laiks darbam ar moduli – ne mazāk kā 40 minūtes.
- Modulī ietvertie uzdevumi veicina ne tikai zināšanu un prasmju pilnveidi, bet arī motivē sarunām, sava viedokļa izteikšanai un tālākai tēmas izpētei.
Tēma: Mācību moduļi
Autors: Latvijas Drošāka interneta centrs
Gads: 2024