Informatīva kampaņa un virtuālā izstāde “Medijprātīgs: RSU students = medijprātīgs students”

RSU Bibliotēka, sadarbojoties ar medijpratības ekspertiem, izveidojusi informatīvu kampaņu un virtuālo izstādi “RSU students = medijprātīgs students”, lai aicinātu studentus attīstīt medijpratību, kritisko domāšanu un citus tematus.
Vairāk nekā trīs ceturtdaļas Latvijas iedzīvotāju vismaz reizi nedēļā izmanto sociālos tīklus un interneta ziņu portālus – to atklāj Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes pasūtītā pētījuma rezultāti par sabiedrības mediju satura patēriņa paradumiem. Pētījums izgaismo arī nopietnu tendenci – pieaug iedzīvotāju skaits, kuri atzīst, ka ir grūti atšķirt uzticamu informāciju medijos no nepatiesas (safabricētas vai maldinošas). Šādu respondentu īpatsvars sasniedzis 44% (NEPLP, 2025).
Kampaņas ietvaros medijpratības eksperti sniedza savu viedokli un ieteikumus par vietnēm vai grāmatām, savukārt bibliotēka papildina izstādi ar krājumā pieejamajiem resursiem.
Kā medijpratības eksperti kampaņā piedalās:
- Emīls Rotgalvis – Latvijas Nacionālās bibliotēkas medijpratības nozares eksperts;
- Edmunds Apsalons – Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu ombuds;
- Ruta Siliņa – RSU Sociālo zinātņu fakultātes lektore;
- Mārtiņš Priedols – Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Psiholoģijas nodaļas vadītāja p.i., pētnieks, kritiskās domāšanas pasniedzējs;
- Inga Niedra – Ogres Centrālās bibliotēkas projektu un mācību speciāliste, EPALE Eiropas pieaugušo mācīšanās elektroniskās platformas komunikācijas un satura eksperte.
- Laura Treimane – ilgtspējības eksperte, Latvijas Banka.
Tēma: Medijpratība
Autors: Rīgas Stradiņa universitāte, Elīna Veļa
Gads: 2025